План
роботи вчителя початкових класів Кононенко Г.Г. на 23.03.20р.(підготовка матеріала до МО)
Підготовка
матеріала до МО початкових класів.
Тема : Щоденні 5
Мета: теоретично обґрунтувати і розробити систему роботи з
формування творчої особистості молодшого школяра на уроках словесності засобами
технології «Щоденні 5. Визначити особливості системи «Щоденні 5» як засобу
формування творчої особистості молодшого школяра..
«Щоденні 5» (Daily 5) – це методична
система, яка розвиває самостійність, креативність, уміння мислити нестандартно. Ця
система складається з п’яти видів діяльності – «Письма для себе», «Читання для
себе», «Читання для когось», «Роботи зі словами» і «Слухання» (які діти
виконують щодня, під час уроків чи групи продовженого дня. Наприклад, щодня
читають по 3-5-7 (а в четвертому класі і двадцять) хвилин, пишуть, слухають
Першим етапом впровадження Daily 5 – це «Читання для себе». Його вчитель може застосовувати як під час
уроку, так і впродовж дня. Він самостійно визначає час, коли йому краще
проводити цю діяльність. Важливим моментом під час виконання цього виду роботи
є те, що учень самостійно обирає книгу чи текст для читання. Учитель не повинен
нав’язувати свою літературу. Розпочинати цю діяльність потрібно із 5–10 хв. в
залежності від віку дітей і поступово збільшуючи час для читання. Коли учні
звикнуть, проблем із читанням у школярів не виникатиме. У класі можна створити
куточок 15 «Читацьких досягнень», щоб учні могли спостерігати за своїми
читацькими успіхами. Після опрацювання книги, діти мають виконати завдання для
перевірки розуміння твору, а також для усвідомлення прочитаного [2].
Другий етап Daily 5 – це «Читання
для когось». Під час виконання цього виду роботи учитель може запропонувати
учням текст для читання. А також учні за інтересами можуть самостійно обрати
книгу для роботи. Під час виконання цієї діяльності учні об’єднуються у пари за
інтересами. Такий вид діяльності спонукає дітей вчитися співпрацювати, а саме
слухати один одного, виконувати завдання в парі, ставити запитання за змістом
прочитаного та аналізувати опрацьований твір. Учні мають виконувати «Читання
для когось» впродовж 20 хвилин. Але не слід одразу їх примушувати працювати
весь цей час [3].
Третій етап Daily 5 – це «Слухання». Під час виконання цього
виду роботи вчитель готує для учнів аудіозаписи, які вони обирають і слухають.
А також учень може самостійно обрати аудіозапис для слухання. Сьогодні у ХХІ
столітті більшість учнів мають різні гаджети. Тому вони можуть їх використати
для цього виду роботи під час навчання. Наприклад, сайт -kazok.com.ua може стати в нагоді вчителя. Після завершення
«Слухання», учні розпочинають роботу над виконанням підготовлених учителем
завдань, які спрямовані на перевірку прослуханого. Під час «Слухання» учні
вчаться тривалий час сприймати інформацію, не відволікаючись, відпрацьовувати
витримку, обмінюватися думками щодо прослуханого твору, аналізувати почуте.
Четвертий етап Daily 5 – це «Робота зі словами». Його можна використовувати на уроках мови та
читання. Під час цього виду діяльності вчитель добирає слова, які б він хотів
опрацювати з учнями. Також використовує і ті слова, які передбачені навчальною
програмою. У свою чергу учні можуть запропонувати опрацювати незнайомі слова,
які вони зустріли під час читання художніх творів, розв’язуванні математичних
задач, під час роботи з текстами на уроці природознавства. У процесі «Роботи зі
словами» учитель забезпечує школярів словниками, у яких учні можуть знайти
визначення слів. Найкраще, щоб вони знаходилися
у класі. Для пошуку тлумачення слів можна використовувати гаджети, якщо вони є
в учнів. Учитель для цього виду діяльності готує учням різні завдання для
роботи. Це сприяє кращому їх засвоєнню, а також дає змогу закріплювати вивчений
матеріал на уроках української мови.
П’ятий етап Daily 5 – це «Письмо
для себе». Під час виконання цього виду роботи учитель може запропонувати
учням будь-яку тему для письма. А також школярі за інтересами можуть самостійно
обирати теми, наприклад, «Моя мрія», «Моя улюблена книга та інші. Під час
виконання цієї діяльності учні займають зручне для письма місце і впродовж
відведеного часу працюють. «Письмо для себе» допомагає школярам вчитися
висловлювати думки і записувати їх на папері, розвивати зв’язне мовлення. Як і
в попередніх щоденних діяльностях, учитель разом із учнями складає правила,
яких діти мають дотримуватися під час «Письма для себе». Так, під час «Письма
для себе» учні мають змогу обрати таку тему для письма, яку б вони хотіли
розкрити та, можливо, поділитися з іншими. Вони працюють як індивідуально, так
і у малих групах, читають або пишуть в індивідуальній зоні. Відпрацьовування
такої незалежності розвиває потребу в учнів краще писати та читати .
Мені як вчителю початкових класів
дуже важливо розвивати творчість, виховувати у дітей інтерес до знань,
самостійність у навчанні.
на уроках літературного читання сприяють такі завдання,
як: творчі завдання на добір рифми, складання початку або кінця вірша;
складання казки за малюнком; складання продовження казки, оповідання; складання
чистомовок; словесне малювання; творче списування текстів; вилучення зайвого
тощо
використовуєю розвивальні ігри як метод навчання і
виховання. Адже гра для дитини - перша можливість проявити себе самовиразитись
і самоствердитись. В іграх діти не тільки відображають реальне життя, а й
перебудовують його.
Тобто гра розглядається як творча діяльність, в якій
важливу роль відіграє робота уяви, креативності, неповторності як невід’ємних
компонентів творчої особистості
Також для розвитку творчого мислення, мовленнєвих умінь на
уроках літературного читання пропонує використовувати такі завдання, як «Крісло
автора» (учні за бажанням сідають у «крісло автора» і розповідають щось цікаве
про своїх рідних, знайомих або епізод зі свого життя, історію про своє ім’я
тощо), «Опиши (намалюй) навпаки» (учитель показує сюжетний малюнок, а групи
учнів описують його, замінюючи основні предмети, їх ознаки, дії, явища на
протилежні
пропоную також застосовувати метод «мозкового
штурму». Цей метод використовується тоді, коли діти не мають уявлення про
предмет, тому вони міркують, висловлюють свої думки, творчо вирішують проблемні
завдання, а вже потім роблять висновок.
Отже, для розвитку творчої особистості учнів , слід
передбачати такі методи і прийоми, які б сприяли активізації пізнавальної й
емоційно-чуттєвої сфери учнів,
самовираження у творчій діяльності. Дякую.
План роботи 24.03.20.(добірка матеріалів до батьківських
зборів)
Батьківські сбори 2 клас
Тема:
ПІДСУМКИ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
На батьківських зборах прийнято аналізувати шкільне життя учнів.
Але більше 20% батьків сказали, що за рік на класних батьківських
зборах і слова не почули про свою дитину. Є сумлінні батьки,
які ходять на всі збори, але чують там тільки про проблеми й тільки про чужих
дітей.
Тож головна мета змін – спілкування
батьків із закладом освіти в контексті шкільного життя їхньої дитини.
Форма
проведення: усний журнал.
Усний журнал - це аркуші ватману, складені у вигляді великої
книги, перевитої стрічкою. Кожний аркуш - сторінка життя класу за рік.
На цих зборах хочеться зупинитись особливо. Тут підбивається
підсумок роботи батьків, чого вони навчаються за рік. Зустріч повинна бути
урочистою, цікавою, незвичайною. Збори проводяться разом з учнями.
Хід
зборів
I.
Огляд сторінок усного журналу
Сторінка
перша. «Наше життя на уроках» (фрагменти уроків).
Сторінка
друга. «Наші перерви» (фізкультпауза, ігри тощо).
Сторінка
третя. «Наше життя після уроків» (найбільш яскраві
моменти заходів, проведених у класі за рік).
Сторінка
четверта. «Наша творчість» (огляд творчості учнів: читання віршів,
пісень, гурткова діяльність).
Сторінка
п'ята. «Ми і наші батьки» (нагородження батьків за роботу у класі).
Медаль - дитяча долонька, розмальована й розписана дітьми.
Сторінка
шоста. «Наші плани на літо» (кожний учень одержує на літо завдання, яке
він повинен виконати для всього класу).
II.
Підсумки роботи батьків учнів за рік
Обговорення свідоцтв досягнень ,пояснюю або нагадую ,що
позначають такі значки,як: +;++;V;!.
БАТЬКИ — ЦЕ ДОРОСЛІ
ДІТИ, І ВОНИ ТЕЖ ЛЮБЛЯТЬ ГРАТИСЯ. Тому необхідно організувати на батьківських зборах таке життя, щоб
батьки могли дійсно отримати поради, рішення, оптимізм — і не від
нас, а одне від одного. І чим більше вони заберуть із собою, тим багатшими станемо ми з вами.
Показ
Презентаціі
(Фото галерея – «Наші діти») за рік.
(Фото галерея – «Наші діти») за рік.
Метафора «Річки та береги»
Мета: Хід проведення (педагог) розповідає метафору.
«Мені
подобається порівнювати дитину з водою. Це річка весела та стрімка, бурхлива,
або ж глибока та повільна. Вона пливе собі, куди їй заманеться, рухається
вільно та невимушено. Але рух кожної річки визначає її русло, ті береги, яких
ми називаємо «батьками». Вони завжди ніби попереду, визначають основне
спрямування її руху. Якщо батьки знають, як виховувати дитину, мають свої
стійкі ціннісні настанови, розуміють, що є важливим для дитини - то це береги міцні,
надійні. Тоді і річка почувається захищеною та більш впевненою.»
Де ви бачили такі береги, які б тиснули на річку чи змушували її плисти в
інший бік? Річка пливе вільно у відповідності до своєї природи, але береги
дещо скеровують її рух. Річка, яка не має берегів, розтікається, поступово перетворюючись
на болото. Так і дитина, яка не відчуває підтримки, розумного контролю з боку
батьків не має життєвих орієнтирів, чіткого самоусвідомлення своїх справжніх
бажань та потреб, часто потрапляє під чужий вплив або тиск оточення.
25.03.20р.
Ознайомлення з новинками метод.літературою з інклюзивного навчання.
30.03.20р.
Розробка
індивідуальних карток для діагностичних робіт.
Українська
мова:
Діагностична
робота № ___
на тему
« Слово. Іменник. Прикметник.»
Варіант
№ 1
дата
_____________ П.І. учня ___________________________________________
1.
До
слова швидкий протилежне за значенням
слово
А. малий; Б. рідний ; В. повільний.
2.
Велику
букву пишемо
А. в іменах, по батькові та
прізвищах; Б. в останньому слові
речення;
В.
у слові – назві істоти.
3.
Доповни
речення
Слова, що є …, відповідають на питання
хто? що?
А. назвами ознак; Б. назвами предметів; В. назвами дій.
4.
Прикметник
– це частина мови, що вказує на
А. назву предмета Б. ознаку предмету В. дію предмету
5.
Підкресли
слова, що відповідають на питання який? яка? яке?
Радість, сміливий, фіалка, біла,
залізний, мороз, Дніпро, ясне, гострий,
Микола, старанний, сумна, глибоке.
6.
Усі
іменники, які вказують на один предмет, записано в рядку
А. кущ, гриб, листок; Б. листки, гриби, кущ; В. гриби, листок, кущі.
7.
Назви
тварин пишемо
А. з малої букви Б. з великої букви В. іноді з малої букви
8.
Добери по два прикметники до наведених слів
Діагностична
робота № ___
на тему
« Слово. Іменник. Прикметник.»
Варіант
№ 2
дата
_____________ П.І. учня ___________________________________________
1.
До
слова хвилюватися близьке за
значенням слово
А. думати; Б. турбуватися; В. сумувати.
2.
Назви
міст, сіл, річок, морів, гір пишемо
А. з великої букви; Б. з малої букви; В. іноді з великої букви.
3.
Прикметник
відповідає на питання
А. хто? що?; Б. який? яка? яке? які? В. що робить? що роблять?
4.
Іменник
конвалія поєднується за змістом із прикметником
А. запашна; Б.
ранній; В. біленьке.
5.
Підкресли
слова, що відповідають на питання що?
Корівник, корова, комбайнер, комбайн,
літак, льотчик, мурашник, мурашка, село, селянин, футболіст, футбол.
6.
До
прикметника гарний близький за значенням прикметник
А. веселий; Б. красивий; В. плаксивий.
7.
Клички
тварин пишемо
А. з малої букви Б. з великої букви В. іноді з малої букви
8.
Добери
по два прикметники до наведених слів
Ранок ( який?)
Фіалка ( яка? )
Мовна тема
«Мова
і мовлення. Текст»
Варіант
1
1. Доповни речення: «Усне мовлення
має бути … ».
А виразним, зрозумілим, правильним;
Б
голосним, правильним, швидким;
В
швидким, тихим, зрозумілим.
2.
Продовж і закінчи речення: «Текст-міркування має таку назву, тому що
містить … ».
А
опис;
Б міркування;
В
повідомлення.
3.
Прочитай текст. Познач заголовок, який відповідає змісту.
Був прозорий свіжий ранок, омитий ще вночі рясним дощем. Поспішно танули
на зігрітій синяві останні хмарки. По оздобленій росою землі безшумно гуляло
ласкаве сонце.
А
Останні хмарки.
Б
Ласкаве сонце.
В
Ранок.
4. Запиши слова у формі звертання.
Марійка – _____________.
Братик – ______________.
Лисичка – _____________.
5. Розмісти і запиши речення так, щоб утворився
текст. Добери до нього заголовок.
Вони дружно почали ліпити хатку.
Навесні повернулися ластівки.
У гніздечку з’явилися ластів’ята.
Вони веселим щебетанням зустрічали
сонечко.
Мовна
тема
«Мова
і мовлення. Текст»
Варіант
2
1. Доповни речення: «Писемне
мовлення має бути … ».
А
розбірливим, швидким, охайним;
Б
каліграфічним, розбірливим, охайним, без помилок;
В повільним, без помилок,
розбірливим.
2.
Доповни речення: «Якщо в тексті розповідається про весну, то цей текст
називається … ».
А
розповіддю;
Б описом;
В
міркуванням.
3.
Прочитай текст. Познач заголовок, який відповідає змісту.
Світлячок схожий на маленький ліхтарик,
який світиться вночі. Лапки в нього маленькі, спинка сіренька. Здається, що
хтось злегка притрусив її землею. А ще на спинці світлячок має золоту
намистинку, яка вночі світиться.
А
Маленький жучок.
Б
Комаха.
В
Світлячок.
4. Запиши слова у формі звертання.
Оленка –
______________.
Бабуся –
_______________.
Котик –
_______________.
5. Розмісти і запиши речення так, щоб утворився
текст. Добери до нього заголовок.
Раптом із яру вискочив вовк.
Молодий пастух пас овець.
Пастух кинувся на вовка і прогнав його.
Він схопив вівцю.
Математика:
Діагностична робота
з математики
Прізвище,ім.`я
__________________________________________________
Дата _________
1.
Обчисли.
(70+10 )-30= 80-(50+20)=
(50+40)-20=
70-(50+10)=
2.Постав дужки так,щоб рівності стали
істинними.
8 - 6 + 2 = 0 17 – 2 + 5
= 10
10 – 7 + 2 = 1 15 – 3 + 2 =
10
3.Допиши дані в короткий запис задачі
і розв`яжи її.
На майданчику
гралося 8 хлопців і 7 дівчат . Пішло
п’ятеро дітей. Скільки дітей залишилося на майданчику?
Було –
Розв`язання:
Пішло –
1)
Залишилося - ?
2)
Відповідь:________________________________________________.
4.Накресли прямий
кут і познач його буквами.
5. Розв`яжи задачу за коротким записом.
Було – 17 кг
Витратили – 8 кг і 2
кг
Залишилося - ?
1)
2)
Відповідь:_________________________________________________.
6.Обчисли периметр прямокутника.
P = _______________________________________________________
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ:(інтеграція з укр.
мовою).
Діагностична
робота:
І – варіант
1.Як називаються зміни, які відбуваються в природі?
а) явища погоди;
б) явища природи;
в) сезонні явища;
2. Вибери правильну відповідь. Усі тварини
належать до живої природи.
а) так; б)
ні;
3. Планета
Земля має форму
а) шара;
б) круга;
в) кулі;
4. Модель Землі – це…
а)
карта;
б) глобус;
в) схема;
5. Які предмети утворюють тінь?
а)
прозорі;
б) непрозорі;
в) усі;
6. Горизонт – це…
а)
умовна лінія торкання земної поверхні та небосхилу;
б) видима поверхня Землі;
в) видиме небо;
7. Запиши тривалість доби.
8.
Тривалість обертання Землі навколо Сонця становить…
а) один
рік;
б) один місяць;
в) один день;
9. Прилад,
за допомогою якого вимірюють температуру, називають…
а)
годинник;
б) термометр;
в) гномон;
10.
Хмарність – це …
а)
ступінь покриття неба хмарами;
б) завислі в повітрі краплі,
крижинки,водяна пара;
в) шар непрозорого повітря;
11. У якій
водоймі вода солона?
а) у
джерелі;
б) у річці;
в) у морі;
12. Що таке
вітер?
а) рух
хмар;
б) рух повітря;
в) рух води;
ІІ
–варіант
1. Природа-це…
а) все,
що зроблено руками людини;
б) все,
що нас оточує;
в) все,
що існує навколо нас, але не створено людиною;
2. До явищ природи належать:
а) дощ, хмари,сонце, зірки;
б) хмари, вітер, дощ, заметіль;
3. Що належить до природи?
а) книга;
б) сонце;
в) комп’ютер ;
4. Сонце-це…
а) холодна зірка;
б) планета;
в) зоря, величезна розпечена куля;
5. Тінь-це…
а)
темна область, закрита від світла непрозорим предметом;
б) світлий відбиток предмета;
в) місце, де немає сонця;
6. Якщо опівдні стати обличчям у бік своєї
тіні. Перед тобою буде:
а)
північ;
б) південь;
в) схід;
7. Вісь-це…
а) модель земної кулі;
б) уявна лінія навколо якої
обертається земля;
в) уявна лінія гори зонту;
8. Один повний оберт Землі навколо своєї
вісі-це…
а) тиждень;
б) доба;
в) рік;
9. Термометр-це прилад для вимірювання…
а) довжини тіла;
б) маси тіла;
в) температури тіла;
10. Безбарвна. Прозора, не має запаху, смаку та
форми-це вода в:
а) газоподібному стані;
б) твердому стані;
в) рідкому стані;
11. Повітря потрібне, щоб:
а)
рухатися;
б) дихати;
в) рости;
12. Помічниками людини в очищені повітря є:
а) звірі;
б) птахи;
в) рослини;
Інформатика:
Які інструменти можна знайти в Tux Paint ?
Які інструменти можна знайти в Tux Paint ?
Який малюнок можна зафарбувати в графічному редакторі ?
Де в Tux Paint обираємо колір пензлика?
Яким інстументами можна " творити дива" в графічному редакторі?
Що можна робити зі штампами в Tux Paint ?
Для того ,щоб підписати малюнок або додати текст в Tux Paint , нам допоможе інструмент...
План роботи вчителя Кононенко
Ганни Геннадіївни
під час
призупинення освітнього процесу з 12.05.20р. по 22.05.20р.
12.05
|
1. Складання та розміщення завдань для дистанційного навчання
2.Пошук відеороликів за темами
3.Підготовка тесту з я
досліджую світ (перевірна робота)
|
13.05
|
1.Перевірка зошитів
2. Підготовка текстів для читання
3.Складання завдань для
дистанційного навчання
|
14.05
|
1. Складання та розмішення завдань
для дистанційного навчання.
2.Перевірка учнівських робіт
3.Консультація учнів
|
15.05
|
1.Складання завдань для
дистанційного навчання
2. Пошук
відеороликів за темами
|
18.05
|
1. Складання та розміщення завдань для дистанційного навчання
2. Перевірка учнівських робіт, надання рекомендацій.
3.Підготовка тесту з я
досліджую світ (перевірна робота)
|
19.05
|
1. Розміщення завдань для учнів 2 класу (соціальна
мережа Viber).
2.Перегляд блогів вчителів НУШ
3.Підготовка тесту з
інформатики (перевірна робота)
|
20.05
|
1. Індивідуальні консультації для учнів, які
потребують допомоги під час навчання в дистанційній формі
2. Підбір завдань для учнів 2 класу в умовах
навчання дистанційної форми.
3.Перевірка зошитів
|
21.05
|
1. Розробляти та підбирати
матеріали для тематичної перевірки з укр.мови та літературного читання
2. Розміщення та складання завдань для учнів 2 класу
3.Перевірка робіт
|
22.05
|
1.Опрацювання додаткової науково-популярної літератури
для підвищення теоретичного та наукового рівня у початкових класах.
2. Перевірка учнівських робіт.(зошитів)
3. . Корекція календарно –
тематичного планування.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар